Wednesday, March 25, 2009

kebah dr dmam..


hgpa paham ka 'kebah' tu pa..haha..aku pun main ckp ja..selama dua hr Tuhan menarik nikmat sihat aku..betapa aku rasa besyukur kalo sihat..2 hari aku teperuk dalam bilik..kejap tido kejap terjaga..pastu tetido balik..penyeksaan wooo...walau pun camtu, dalam kdaan separa sedar and still mleleh2 hingus di hidung aku taip gak ssuatu bg mengisi kebanyakan masa aku dalam bilik.. sebab tu la bagus kalo kita menulis ni leh isi masa lapang..

Sori la kepada tuan-tuan semua sekiranya penulisan yang aku post ni langsung tak mengikut spesifikasi bahasa Melayu yang tepat sedang rakyat Malaysia terutama orang Melayu dok kecoh2 ttg isu memartabatkan bahasa Melayu terutama isu PPSMI apatah lagi nak menulis mengikut format penulisan APA... Aku penganggor je yeop...

pasal PPSMI tu...wats the big deal..?aku rase cam bagus je...aku pun blaja bahasa inggeris pa...MUET aku bleh kata bleh tahan la....xdela pulak bertukar jadi Mat Saleh...gelap jugak kulit aku nih...nk sekat "budaya kuning"..? kah kah kah! nak tergelak aku sambil guling-guling... sampai mati pun xkn ada 1 medium yang mampu menyekat penglobalan budaya dr merebak ke dlm kpla otak anak2 kita...internet bersepah beb...hgpa yg baca blog aku ni pun cuba try tnya diri sendiri... "satu hari brapa jam on9 maa..?"..hah hah hah..! tu pun lepas aku mendalami betul2 la vision seorang datuk yang nak cucu2 Melayu dia ni maju actually..bkn nk mnjahanamkan dorg....seorang datuk yang aku raspek..yang dulu mase kecik2 aku rase nyampah gak sbb masa ayah aku tengok news kat peti televisi, mesti ada muka atuk ni...acap kali...masa kecik-kecik aku x paham pun...dah membesar sikit otak ni baru aku paham.....hgpa kenai kot.... sapa x kenai...Tun Dr. Mahathir Mohamad...Visionary...pegi mati la org nk kata dia pnh korup ka pa...aku pun korup pa..? kalo x puas hati jom la lawan dam aji ngan aku...hgpa pun sama la jugak woi...(sori tuan-tuan jika menyentuh hati dan perasaan..i dont mean anything to hurt u guys..)

ha aku tersasar dah ni...aku nk cita pasai lain, tercita pasai lain...ni la akibat menulis ikut kata hati...Tun cakap kat aku, (actually aku baca dlm blog dia).. "sains dan matematik adalah ilmu yang berkembang dan bertambah sepanjang masa. Tiap hari berpuluh kertas melapurkan hasil kaji selidik yang dibuat di seluruh dunia. Hampir semua kertas ini disediakan dalam bahasa Inggeris." ish... tiba-teba aku penin kpala balik... this pain is killin me..tuan-tuan bleh sambung baca kat link yang aku bagi ni..(sori tuan-tuan...)

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/03/pengajaran-dan-pembelajaran-sa-1.html






1 comment:

  1. seriously dude.. whats the big deal about this whole PPSMI shit?
    aku melihat isu ini dipolitikkan oleh pihak pembangkang demi kepentingan politik sempit mereka.
    parti politik yang tak mahu mengaku melayu satu masa dulu tiba2 nak menyalak tentang bahasa melayu..
    hehe, well done brothers!

    inilah masalahnya dengan orang melayu, mahu maju tapi tak mahu usaha.
    malas berfikir di luar kotak..
    kenapa yahudi boleh kuasai dunia..
    sebab depa ni menguasai ilmu sains dan matematik..
    kesilapan besar umat islam lepas kejatuhan kota baghdad dulu ialah mengabaikan sains dan matematik (termasuk aku)

    come on, macam mana bahasa nak maju kalau bangsa mundur.,

    p/s: Tun Dr.Mahathir ialah wira aku. pejuang bangsa sejati. patah tak tumbuh, hilang tak berganti....

    ReplyDelete